Julfanatikern

Saffranskringlor
Idag är det otroligt ruskigt väder ute, vinden viner och regnet smattrar mot rutorna, perfekt tentaväder. Jag arbetar heltid och pluggar halvtid, för att jag tycker det är roligt. Idag är jag ledig från jobb för att skriva hemtenta. För att komma i riktigt bra prestationmood har jag laddat upp med levande ljus, kardemummabulle, fyrdubbel espresso och såklart lussete bredvid datorn. Det här ska nog gå fint.
Härom veckan dök de första julsakerna upp i min lokala ICA-butik, julmust och saffranskringlor. Självklart fick kringlorna följa med hem. Ett tiopack för en tjuga, värt tycker jag. Kakorna var snygga, riktigt härligt gula och dekorerade med pärlsocker. De var ganska rejäla och jag nöjde mig efter knappt två stycken. Generös safrranssmak och bra frasig småkakskonsisten. Lite för söta för min smak dock, även om pärlsockret var klädsamt kändes det lite väl sockrigt i munnen, men jag är också en sån som fördrar bullar utan pärlsocker. Sammanfattningsvis var ICAs saffranskringlor helt klart värde att testa. Såklart dracks saffranste till kakorna. 
Jag bakar framförallt själv till julens kakbord, men föredrar man köpt kan jag helt klart rekommendera dessa.
Undrar vad som dyker på ICA den här veckan..
(null)

(null)

(null)

(null)