Julfanatikern

Pyssel

Igår tog jag och min lillasyster tid till att hänga tillsammans och äta lussebullar. Jag plockade fram mina akvarellfärger, som legat i en låda allt för länge, och vi bestämde oss för att måla lite julkort. Ofta när jag gör julkort är det mer i stil med scrapbooking, en massa olika pynt, glitter, lager på lager osv. Men igår blev det mer klassisk och jäklar vi blev fast länge, tiden gick och gick och jullistorna på Spotify började om, det var som terapi. Vi fick dessutom skratta gott åt våra verk, vi är verkligen inga konstnärer och vissa motiv blev väldigt roliga. Kortet nedan döptes t.ex. till "japanskt träd omgivet av ludna bajskorvar".

(null)

(null)

Många kort blev det. I helgen pysslade vi ju kransar och jag gjorde en halvkrans till köksfönstret. Den guldfärgade ringen kommer från Systrarna Grene. Jag prydde den med lite tall, lingon- och blåbärsris, sammetsband och slutligen en miniliten guldglittrig julgranskula. Blev fint tycker jag, älskar grönt.
(null)

(null)