Julfanatikern

Första luckan
Idag har jag hunnit pynta klart hemma med nyputsade mässingsstakar, ljusslinga och sockertoppsgran på balkongen och adventsljusstakar i fönstren. Ljuset gör så mycket för decembermörkret och det är verkligen härligt att komma hem nu till all belysning. Gran, tomtar och liknande plockar jag fram först ett par dagar före julafton.  
Såg såklart julkalendern i morse, lovande tycker jag. Känns som den över lag är i stil med det här decenniets övriga kalendrar, utom fjolårets, men den var jag inte heller mycket för. Efter tv-kalendern väntade första luckan i The Body Shops julkalender och det känns så lyxigt att få öppna den varje dag fram till jul. Jag och min lillasyster fick varsin kalender av vår storasyster som är så sinnesjukt generös. Jag fick en likadan förra året också. Själv kontrade jag med IKEAs julkalender, inte lika exklusiv men prisvärd (ni som vet ni vet).
Hoppas ni haft en fin decemberstart!

(null)