Julfanatikern

Välkomna till min julsäsong 2019

Wow wow wow, så var det dags även för mig. Tredje säsongen gillt för mitt lilla julbloggande. Jag tänkte mig start första september, men den rätta känslan hade svårt att infinna sig, kanske för att det var typ högsommarvärme i Stockholm och jag låg och plaskade i havet.

Men plötsligt händer det. Idag, nu, tidigt på morgon. Regn, rusk och mörker. Som en blixt från klar himmel behöver jag tända lampan på morgonen för att inte ta på mig kläderna bakochfram. Riktig höstfeeling.

Men ni ska veta att känsla och längtan har smugit sig på, på det där pirriga och väldigt avlägsna sättet som det gör tidigt under hösten. Även om jag inte bloggat själv har jag spanat in andras julbloggar. Jag är väldigt imponerad av er som redan bloggat länge och väl. Jag är imponerad av er som precis börjat säsongen eller har planer på att dra igång. Jag förundras av er som verkar roas av att läsa om världens bästa högtid på alla dessa julbloggar, under sex av årets tolv månader. Jäklar, vad det finns mycket glädje i julen där ute, glöd och ambitioner.

Nu startar jag min julsäsong 2019.

(null)

Här ser ni förresten min syster julgran från förra året. Hon valde gran i kruka för att slippa barren. När den på vårkanten forfarande stod grön och grann på balkongen, planterade hon ut den på vårt landställe. Där tycks den trivas och ladda lika mycket för kommande jular som jag. Så fina skott.