Julfanatikern

Första julmusten

Ni andra verkar ha hittat så mycket juligt i matväg. Vet inte om jag är dålig på att leta eller om det faktiskt varit dåligt med det i affärerna jag besöker mest. Häromdagen hittade jag till slut i alla fall julmust på Lidl. Musten var av ett märke, Freeway, jag aldrig testat tidigare så den fick gå med hem. Fortfarande rumstempererad, testade jag musten så snart jag kom hem. Vet inte om den var väldigt mild (smaklös), eller om mitt sviktande smak- och luktsinne inte gjorde den rättvisa.. jag hoppas på det senare. Idag mår jag nämligen bättre från förkylning så det blir till att ge julmusten en ny chans ikväll igen.

Slog för övrigt till på Kvarnvingen pepparkakor också, som jag heller aldrig ätit tidigare. De kändes ganska sockriga och möjligen lite snålt kryddade. De hade i alla fall bra knaprighet och var inte bakade med palmolja, det är ett plus.

(null)

Har ni testat Freeways julmust, vad tyckte ni?