Julfanatikern

Tidig morgon

Igår började jag jobba kl 05.30. Till jobbet åker jag oftast buss och t-bana. För att komma i tid behöver jag ta den första t-banan som går från Ropsten på morgonen. Så tidigt har dock bussarna hemifrån mig inte börjat gå. Det resulterar i att jag dessa tidiga jobbdagar får lov att cykla till Ropsten varifrån jag tar t-banan. Det är ett par veckor sedan jag cyklade så tidigt senast, var beredd på att det skulle vara mörkare ute men det var för tusan kolsvart. Det var första gången för höstsäsongen som jag behövde använda cykellampor och fingervantar. 

Till en början kändes det ödsligt att trampa iväg men när jag fått upp farten var det ganska mysigt, jag ensam på vägarna med en helt klar strålande stjärnhimmel ovanför. För att inte tala om att cykla över lidingöbron mellan en fantastisk månskära och spegelblankt mörkt vatten. Kunde inte låta bli att fundera över hur än mer mysig cykelturen måste bli när adventsstjärnor tindrar i fönstren, och buskar och staket  som jag susar förbi är insvepta i tindrande ljusslingor. 

Nu är jag återigen på väg till jobbet, idag med buss, tack och lov för det regnar här i Stockholm idag.

 
#1 - Anette - En fin jul

Mörkare och mörkare blir det, det är tur att julen kommer i allt det mörka och lyser upp allting :)

Svar: Ja sannerligen :)
Julfanatikern