Julfanatikern

Höstigt i september

Kom september med hösten? Egentligen räknar jag inte september som en höstmånad utan som en sommarmånad. På så sätt tycker jag att hösten går snabbare. När hösten (oktober för mig då) väl är kommen är det ju praktiskt taget redan jul, pang på bara. Vet att jag bara lurar mig själv lite men är ganska nöjd med det haha.

I måndags var det dock riktigt, höstigt för att vara "sommar". Det kändes svalare ute och regnet fullkomligt öste ner i Stockholm. Det blev lite så där mörkt ute som det bli när himlen är täckt av riktigt svarta moln, mysigt. Jag var lite krasslig men slutade jobba tidigt pga att jag hade öppnat jobbet. Det är så sällan jag har en ledig eftermiddag men då tog jag mig tid att åka hem och njuta av lugnet. Jag festade också till med årets första småcitrus/satsumas som jag inte kunde motstå i affären. Den var otroligt god och syrlig. Hör och häpna kunde jag inte heller hålla mig från NK:s lussete som är min absoluta favorit så det blev en kopp av det också.

Det doftade ju(v)ligt i hela mitt kök. Kanske har jag tjuvstartat hösten ändå... När börjar hösten för er, har ni ett fast datum/går på känsla/väderleken?

Mitt höstigt färgade porslin kommer från Bruka och så även vasen i mässing.