Julfanatikern

Smörgrotta
Härligt att vakna idag, känns som det var en evighet sen jag hade en ledig helg hemma. Om en stund ska jag in till stan för brunch och ikväll blir det 50 årsfest (2 kompisar x 25). Började dagen henom att ladda med julig frukost, risgrynsgröt, lussete och tända ljus. Jag har en tradition som kommer från min mamma, när man serverar gröten gömmer men en klick smör (gärna extrasaltat) i mitten av portionen, smörgrotta. Man toppar förstås med kanel eller vad annat som faller en i smaken men just kanel passar bäst till smöret tycker jag. Smöret myser och smälter där mitten av gröten och rinner ut på ett supertrevligt sätt när man äter. Såå gott. Vet att vissa som jag berättat detta för blir totalt avskräckta, andra gillar det. Jag tror en bra förutsättning för att tycka om smörgrotta är att man gillar smör hehe jag älskar smör. Hur äter ni gröt?  

(null)

(null)








#1 - Carina

Sirap är också gott

Svar: Jaså den har jag inte hört tidigare, ska prova nästa gång :)
Julfanatikern