Julfanatikern

Hösten är kommen

Aktiviteten här har varit måttlig, beklagar det. Har haft fullt upp med diverse, tex semester. Förra veckan var jag i södra Kalifornien, LA och närliggande områden, tillsammans med familjen. Vi bilade och hann med sjukt mycket, vingårdar, nationalparker, nöjesparker, shopping, spaning i Hollywood, strandhäng mm. Det var omkring 25-30 grader på dagarna och strålande sol, så ingen vidare vinterfeeling. Hade hoppats på att kanske hitta lite juligt i affärerna, men halloween har än så länge övertaget. Passade på att njuta av höstiga ting, tex pumpkin spice frappuccino, och lika kryddiga cupcakes, sött sött sött men gott. Jag hann också med att se säsongens första julfilm, Ensam hemma 2. Kunde ju inte annat än att passa på, då den fanns bland valbara filmer på flygplanet. Vi besökte Universal Studios, vilket långt över förväntan faktiskt. I området för Harry Potter låg snön vit på taken, lite absurt att se samtidigt som solen gassade, men mysigt. Under studio touren passerade vi också Grinchens hus, alltså där Grinchen Julen är Stulen är inspelad. Jag är inget större fan av den filmen men ändå roligt att se.

(null)

(null) 

(null) 

(null)

(null) 

(null)

Efter all sol fick jag nästan köldchock när jag steg ut från Arlanda, men åh så naturen har förändrats, träd skiftande i orange och gult överallt och kalla nätter. Nu är det höst på riktigt.