Julfanatikern

Spice & All Things N’ice
Mums. Jag som annars är ett enormt fan av Ben & Jerrys Peanut Butter Cup har upptäckt säsongsglassen Ben & Jerrys Spice & All Things N’ice (hur mysigt och perfekt är inte namnet?). Pappersbruken pryds av ett pepparkakshus och innehållet består av Karamellglass med pepparkaksbitar och chokladbitar. Detta är inte en ny storfavorit men trots det väldigt god. Jag har ofta svårt för glassorter med kakor och kakdeg i, tycker de blir för mastiga, men pepparkakor kan jag inte få för mycket av. Kombinationen av pepparkaktbitar och chokladbitar påminner om att knapra på pepparkakshuset när julen dansar ut, dvs pepparkakor med typ nonstop eller annat godispynt. Rekommenderar denna starkt. I övrigt ser jag fram emot att testa Årets Tomteglass från SIA som jag äntligen hittat i affären. 
Har ni testat någon av glassorterna, vad tyckte ni?
(null)

#1 - Jul, Strålande Jul

För mig är det tvärtom, jag älskar deras Cookie Dough och Half Baked (som har både kakdeg och browniebitar i), så detta är säkert något jag skulle gilla. Det är synd att B&J ska vara så dyrt bara. :(

Svar: Då gillar du den säkert :)
Julfanatikern