Julfanatikern

Ny säsong, nya tag
Nu är det dags, dags att blogga lite. Jag har varit borta härifrån länge länge. Förra bloggsäsongen fick tyvärr ett abrupt slut i början på december. En händelse gjorde då att jag helt tappade lust och ork till att blogga.

Idag är det redan oktober, OKTOBER, jag kan knappt fatta att tiden gått så snabbt. Jag undrar vart sommaren tog vägen. Här i Stockholm växlade det årstid så plötsligt, ena dagen 25 grader och sol och andra dagen frost på hurstaken och gulnande löv, så känns det i alla fall. Jag vet också att jag har haft fullspäckat schema, jobb på heltid, plugg på halvtid, diverse ideella engagemang samt familj och vänner, med andra ord har jag inte riktigt hunnit stanna upp och fundera på huruvida det varit juni eller möjligen november, lite lost i huvudet. 
Även om jag ännu inte åstadkommit något juligt själv denna säsongen så har jag dock kikat lite på andra julbloggar, och jäklar vad många av er som legat i, börjat tidigt och bjudit på massa julkänsla redan, ni inspirerar mig.

Hur som helst, fit for fight vet jag inte om jag är än, men det tar sig. Detta inlägget är i alla fall en början, och jag har mycket som jag vill skriva om så det lär förhoppningsvis bli några till.

Så, jag hälsar er varmt välkomna till min juliga bloggsäsong 2018.
(null)

(null)

(null)

Bilderna ovan tog jag på mitt landställe, i Stockholms skärgård, för snart en månad sedan. Den tunga daggen påminde mig snabbt då om att sensommar redan härskat ett tag och höll på att övergå i höst.