Julfanatikern

K-bullens dag 2018
Så lustigt att jag är inne på mitt andra år av julbloggande. Insåg att jag säkerligen skrev om kanelbullens dag förra året och blev därför tvungen att precisera rubriken till detta inlägget. Det är väl så det får bli hädanefter, man vill ju inte verka tjatig.. 
Idag har jag inte haft mycket tid till övers men jag bakade kanelbullar igår. Hann då också lämna till familjen för att dom skulle ha hembakat idag. För några år sedan hittade jag mitt favoritrecept på lussebullar, Bästa lussebullen från Ica. Jag gillar hur man jobbar ihop degen i det receptet, rumsvarm mjölk och rumsvarmt smör som man knådar ihop med de övriga ingredienserna. Kan varmt rekommendera det receptet för framtida lussebak.
20 minuters knådande förhand, mycket nymortlad kardemumma i degen, samt rikligt med smörig fyllning resulterade i 40 fluffiga och saftiga bullar.
(null)

(null)

(null)





#1 - Jul, Strålande Jul

Så fina de blev! Det finns ju inget godare än nybakta bullar, och särskilt hemgjorda. Jag brukar smälta smöret på spisen och sedan ha i mjölken i samma kastrull och värma på det tillsammans tills det blir ljummet/fingervarmt.