Julfanatikern

Gamla bullar

Jag kanske är galen men med knappt tre månader kvar till julafton tyckte jag att det var så dags att äta lussekatt i veckan. Vid tiden för för december förra året jobbade jag i restaurang med eget tillhörande bageri. Bageriet producerade väldigt goda bullar. Problemet är att några bullar jag tog hem blev kvar i min frys pga att jag såklart också hade fyllt den med hembakade bullar som hade förtur i ätväg. Så här nästan ett år senare borde jag kanske hiva dem biogaspåsen men det har jag inte mage att göra. Normalt så är jag superprincipfast med att inte äta lussebullar, pepparkakor, dricka glögg osv innan första advent/första december men de stackars bullarna kan ju bara inte behöva ligga och frysa i ytterligare 2 månader. Nej nu är det så dags att äta upp dem, rädda bullarna. 
Smaken på Bullen var faktiskt inte tokig alls med en kopp värmd chkladhavredryck till. Nu ser jag fram emot att baka egna lussisar.

#1 - Jul, Strålande Jul

Så galen är du inte ska du veta. Hittade två paket saffran i skafferiet som jag helt hade glömt bort att jag hade, och var SÅ nära att sätta igång en sats lussebullar. Nu blev det inte så, men kommer nog inte kunna hålla mig länge till.

Svar: Tack, känns tryggt att jag inte är den enda med bristande juldisciplin. Tycker absolut du ska ta och hitta på något med saffranen snart, där kan den väl inte ligga och skräpa... :p
Julfanatikern