Julfanatikern

Den som spar han har - saffransbullar

Jag bjöd en vän på brunch häromdagen. Förutom ägg och bacon med mera tycker jag det passar sig med bullar/croissanter eller liknande på brunch. Finally fick jag användning för några av lussebullarna som legat i min frys för länge. Ja, jag har en tendens att baka lite väl stora mängder av allt kring jul, så pass att äta upp allt inte hinns med.  När jag bakar bullar brukar jag frysa inte några ogräddade bullar, de kan man ta fram och stoppa i ugnen när man är sugen på nygräddat, typ bake off helt enkelt. Det var några sådana godingar som skulle få vakna till liv till brunchen. Tyvärr jäste de aldrig upp utan förhöll sig kompakta, men smaken var det definitivt inget fel på. Det doftade advent i köket. Som grädde på moset drack vi mitt underbara lussete som smakar saffran till.

#1 - Maries strålande jul

Tack för kommentaren i min blogg vilken gjorde att jag hittade hit till din fina julblogg. Välkommen till julbloggsvärlden som för det mesta har en stor härlig gemenskap. Det ska bli spännande att följa dig under hösten <3

Svar: :)
Julfanatikern