Julfanatikern

Bullar i butiken

Jag har haft några fantastiska somriga dagar i Napoli men nu är jag tillbaka i kyliga Sverige och min julhjärna går åter på högvarv. Jag sprang in i en mataffär på väg från jobbet idag och till min stora förtjusning trippade jag rakt på en hylla med lussekatter. Halleluja ett äkta oktobertecken. Julfantast som jag är hade jag kunnat tänka mig att köpa en påse om det inte vore för att jag föredrar hembakat och dessutom har frysen hemma full med bullar av alla dess slag. Jag tyckte dock lite synd om bullarna och hann fundera på om det finns någon annan än jag som längtar efter saffransbröd och köper dem eller om de skulle få stå kvar på hyllan till stängning. I kassakön kunde jag sluta fundera då damen framför mig fiskade upp en påse lussekatter på bandet. Tänk, nu har vi snart hunnit till mitten av oktober och strax är det julafton, klart som fasen vi ska passa på att äta lussekatter. God jul på er!