Julfanatikern

Julbord på Ikea
I fredags var jag ledig och tog en trip till Ikea. Det var med skräckblandad förtjusning vi klev in i entrén då det var löningsfredag innan jul och vi kunde förvänta oss rejält med folk. Det var dock inte alls farligt packat, vi var visserligen där mitt på dagen men det var ändå förvånansvärt lugnt. Vi passade på att testa Ikea’s julbord, det blev mitt första ikeajulbord någonsin och första julbordet överhuvudtaget för i år. Julbordet kostade 149 kr som ikeafamilymedlem och jag blev inte besviken. Buffén var över mina förväntningar, fräsch och hade det mesta jag tycker om både inom kallt och varmt. Tyvärr orkade jag inte alls särskilt mycket, känner att jag typ behöver öva mig på att äta julbord inför julafton. Besöker på Ikea kom av att jag verkligen vill köpa saker för att kunna organisera bättre hemma, får extra energi att ha allt i perfekt ordning i juletid. Det fick dock följa med lite julsaker hem också, bland annat sockertoppsgran till balkongen, hyacinter och presentpapper. Bjuder inte på bild från julbordet då mina buffétallrikar har en tendens att se ganska mosiga ut men senare blir det bild från balkongen som jag nu har pyntat.

(null)

#1 - Anders

Fanns det några nya spännande smaker på årets julbord? Jag gillade när Ikea hade samarbete med kända kockar. Då var det förutom klassiker även nya och intressanta smakupplevelser. Tareq Taylors Apelsin och chiliglaserat fläsk kommer jag fortfarande ihåg. Fantastiskt! Länkar till recept här ifall någon blir nyfiken på att testa http://www.anderstips.se/recept-fran-ikeas-julbord-2012/