Julfanatikern

Pepparkakegalss

Och så dök det första juliga upp i min närmsta ICA-butik, nämligen Annas Pepparkaksglass, som såklart fick följa med hem. Smakade direkt samma kväll och blev verkligen positivt överraskad. Glassen i sig är väldigt gräddig och mjuknar snabbt, så ät den omgående efter uttagning om du föredrar hård glass. Smaken var naturlig pepparkaka, inte alls artificiell som jag hade kunnat tänka mig, den var också mindre söt än väntat. I glassen var det blandat kakbitar, som var goda men lite degiga i min smak, och den var toppad med pepparkakssmulor. Ur konsistenssynpunkt hade jag kunnat önska något lite mer krispigt. Den största chocken var nog priset på glassen, 44,90 tror jag. Mycket pengar enligt mig, men värd investering en eller ett par gånger under säsongen. På det hela taget var den väldigt god och julig och krävde inte några tillbehör. Jag tycker nog faktiskt till och med att Annas pepparkaksglass är godare än Annas pepparkakor, och jag tog för mig både en och två gånger. Rekommenderar er att testa Annas pepparkaksglass!

(null)