Julfanatikern

Lördagsbrunch
Hoppas att ni har en fin helg. Själv är jag ledig och inget kunde stoppa mig när jag vaknade denna lördagmorgon och ville ha saffransscones. Saffran finns alltid tillgängligt i mitt skafferi så det var bara att slänga ihop en smet. Vet inte vad som var mest värt med baket, den juvliga saffransdoften som  ifiltrerade lägenheten eller sconesen i sig. De blev hur som helst riktigt saftiga och smakrika, perfekta med Philadelphia och plommonsylten som jag kokade för några veckor sedan. Receptet på sconesen har jag lagt upp tidigare, ni hittar det under kategorin Bakat. Har en stor påse lingon i frysen så jag mixade även ihop en smoothie med lingon och hallon, bra syra och härlig färg.
(null)

(null)

#1 - Jul hos Linda

Vad gott det låter! Jag har aldrig provat att göra saffransscones, men det kanske jag borde.

Svar: Jamen testa! Så snabbt och enkelt, eftersom de inte bakas med jäst, när saffranssuget sätter in :)
Julfanatikern