Julfanatikern

Jul till salu
Sen jag kom hem från Portugal för en vecka sedan har det varit jul i alla butiker jag besökt. Känns helt galet att att det var flera veckor kvar till allhelgona när julsakerna började plockas fram. Inredningsbutiker präglas nu av renar och julkulor, teknikaffärer av ljusslingggor och mataffärerna av julmust och juleskum. Sen tidigare år, eller då jag typ började läsa julbloggar, har jag någon form av hållhake på v.45. Har helt klart för mig att butiker kommunicerat att deras julortiment vanligtvis börjat lanseras kring v.44-45. Känns som att allt börjar tidigare för varje år och trots att jag tycker det är urmysigt när affärerna tas över av tomtar och glitter så kan jag inte låta bli att känna mig lite snuvad på den längtan. Jag kan förstås ha fått detta med tiden om bakfoten, och jag kan knappast påstå att jag är helt oskyldig och på något sätt bojkottar att julen börjat infinna sig i butikerna, jag köper inget än men jag kikar.
(null)
Bild på lite av Åhléns intressanta sortiment av julgranspynt.