Julfanatikern

Landet

Sent igår kväll åkte jag med min pappa ut till landet i Stockholms skärgård. Det var extremt mörkt och regnigt under båtfärden ut till ön.
Så fort jag är här ute känns vintern och julen ganska långt bort, det är för att jag associerar det här stället så starkt med sommaren. Det är lätt hänt att jag tar på mig shorts härute, oavsett temperatur haha. Igår hindrade inte ens mörkret och regnet mig från ett kvällsdopp i havet, endast en fotogenlampa spred ljus över bryggan. 
Trots sommarkänslor här påminner de gullnande löven om hösten, sommaren är över. Dagens tur i skogen bjöd lite svamp, dock inte tillräckligt för att frysa in och göra sås av till årets julbord. Tycker om när det finns kantasås till julbordets varma mat. Det har varit ett sånt torrt sommarhalvår men nu är det fuktigt, nästa helg finns det säkert mer trattisar. Lingon fanns tyvärr inte heller i någon betydlig mängd.