Julfanatikern

K-bullens dag

Idag blev det nya bullar. Det är kanelbullens dag på onsdag men eftersom jag har mindre roliga saker för mig då än att baka blev det bullbak idag istället.
Härom dagen "råkade" jag googla på lite julbaksrecept. Jag hittade då ett spännande recept på lussebullar där man bytte smöret i degen till majonnäs. Fett som fett tänker jag så i degen till dagens kanelbullar bytte jag helt enkelt smöret till majjo.
Resultatet, en väldigt smidig och blank deg, lättutbakad, bullarna jäste väl och blev väldigt fluffiga och saftiga (i kanelfyllningen hade jag såklart smör, inte majjo). Bullarna blev sammanfattningsvis alltså bra, om det berodde på majjon eller på att jag är en sådan eminent bagare (haha..) vet jag inte. Rekommenderar er att testa majjo-degen, antingen till k-bullarna eller lussekatterna, så får jag kanske höra fler utlåtanden. Någon annan som provat redan?