Julfanatikern

Julia & Romeo
Efter jobbet igår träffade jag mamma på stan. Vi gick och drack te på Sturekatten som ett väldigt gammalt genuint konditori i lokaler från 1700-talet på Riddargatan i Stockholm. Efter det mötte vi upp min syster och promenerade till Operan för att se balett. Vi såg Julia&Romeo, en tolkning av klassiska Romea&Julia. Det var minst sagt en modern varriant på Shakespears tragedi, på scenen förekom både segways´s, täckjackor och glittriga polyesterskjortor. Hur som helst var den mycket bra, stående ovationer från publiken. Jag gillar verkligen att se på balett och lyssna till musiken från orkestern. Jag fick ofta gå på balett med farmor när jag var liten men vad jag minns kunde jag vara lite rastlös, det var tur att farmor hade handväskan fylld med godis.
Igår fick jag i alla fall rejäla julkänslor när jag besökte Operan. Senast jag var där var nämligen på adventskonsert förra året och nötknäpparen året innan dess. Det var en härlig tisdagskväll.