Julfanatikern

Julspaning i Amsterdam

 Helgen spenderade jag i Amsterdam tillsammans med mina systrar. Det var andra gången jag besökte staden, därmed hade jag inte särskilt många sevärdigheter kvar att bocka av vilket gjorde att vi kunde strosa runt i godan ro, kika i affärrrer och lägga mycket tid på långa restaurangbesök. I Amsterdam var julen framme i nästan varenda affär och så även ute på gatorna som redan pryddes av julbelysning. Jag hittade en hel del fantastisk fint julpynt. Även denna resa reste jag dessvärre med enbart handbagage och var orolig för krosskador men lite pynt fick i alla fall följa med hem (det ska dock ges bort i present så det får ni inte se). Bjuder istället på bilder av pynt som fick stanna i sina affärer. Finns så otroligt mycket fina och exotiska julgransprydnader nu för tiden. När jag var liten så hade vi mycket klassiskt pynt i granen, träfigurer, flaggspel, röda kulor och så vidare. Under senare år har det tillkommit alltfler lustiga figurer i granen hemma hos min familj vilket jag tycker är väldigt trevligt. Sniglar, pizza eller sexpack öl har vi dock inte klätt granen med, inte än i alla fall.. (null)


(null)


(null)


(null)


(null)


Hur klär ni era granar, kör ni "klassiskt" eller en salig blandning?