Julfanatikern

Jul på Ikea

Idag besökte jag Ikea. Som jag hade hoppats hade en del av årets julsortiment fått inta varuhuset. Jag spanade in både stjärnor, stakar, servetter och diverse julig växtlighet i plast. Det mesta av självaste pyntet gick som alltid att hitta vid kassorna. Som vanligt blev det dock bråttom framåt slutet av mitt besök och jag i stort sett rusade förbi julgranskulor och paketpapper för att slåss om första bästa lediga kassa. Vad lär jag mig då av det, jo att det krävs minst ett besök till på Ikea innan jul, gärna en heldag eller två, för att jag ska hinna klämma, känna och spana på varenda grön, röd och glittrig liten pryl in i minsta detalj. Kommer jag att hinna det, nej troligtvis inte, man har ju annat julstök att stå i, men jag hoppas.
Har ni spanat in Ikeas pynt irl? Kanske köpt något? Stämde det överens med era förväntningar efter att ha sett pressbilderna?